droga do sukcesu

Żyjesz tak, jak inwestujesz w siebie… „Jeżeli nie masz czasu na osiąganie własnych celów – pracujesz nad osiągnięciem celów innych ludzi…”

O poszukiwaniach pracy… Czerwiec 23, 2008

Filed under: prywatniej — elemiah @ 1:52 pm
Tags: , ,

W drugiej połowie marca, zaledwie po kilku tygodniowej fascynacji rozwojem osobistym, zainspirowana i zmotywowana różnymi lekturami i szkoleniami, postanowiłam zmienić pracę i zacząć pracować w zawodzie, czyli jako terapeutka dziecięca. Poszukiwanie pracy było dla mnie bardzo trudnym doświadczeniem, zetknęłam się ze smutną rzeczywistością…

Terapię dzieci z ADHD prowadziłam od września, ale jako wolontariuszka (praktyka w ramach kursu terapii behawioralnej), oczywiście zapotrzebowanie było duże, ludzie byli zadowoleni i nazywali to nawet „błogosławieństwem”, ale tylko wtedy kiedy pracowałam za darmo. Absurdem dla mnie było to, że terapię prowadziłam po południu – za darmo oczywiście, a do południa – żeby się utrzymać pracowałam jako zwykła opiekunka kilkumiesięcznego dziecka. Sytuacja była z konieczności akceptowana – w końcu chodziło o zdybcie praktyki i nabranie doświadczenia oraz otrzymanie odpowiedniego certyfikatu. Jednak po przejściu całej tej drogi, chciałam pracować jako terapeutka za pieniądze. Nie po to uczestniczyłam w programie, chodziłam na szkolenia, uczyłam się i odbywałam praktyki, by zapomnieć o tym wszystkim. Jednak spotkało mnie przykre rozczarowanie. Pracy szukałam bardzo intensywnie przez ponad miesiąc. Nie chodziło nawet o brak zaufania. Popularność i skuteczność „Superniani” mówią same za siebie. Jednak prawie każdy kto chciał pomocy, szukał wolontariuszy i praktykantów, by mieć terapię za darmo. Nie wiem jak to interpretować…

Czy takie są czasy, że pieniądze najłatwiej wydaje się albo na coś materialnego albo na coś co przynosi natychmiastowy zysk, albo na coś co jest niezbędne do przeżycia? Chciałabym wiedzieć ile pieniędzy przeznaczacie na samorozwój? Na książki, szkolenia, kursy? Jaki procent waszych dochodów? Włączcie się do dyskusji. Czekam na komentarze…

Wracając do tematu. Warto było się nie poddawać, bo po ponad miesiącu udało się i obecnie pracuję tak jak chciałam. Mogę pomagać, co daje mi ogromną satysfakcję. Dodatkowo zmienił się system pracy: z Pracownika stałam się Samozatrudnionym ( to już analiza inspirowana obecną lekturą „Kwadrant przepływu pieniędzy” Roberta Kiyosaki, wprawdzie nadal jestem po lewej stronie kwadrantu, ale mam plan jak przedostać się w na prawą stronę. Zmiana strony kwadrantu w moim przypadku to bardzo trudne i długoterminowe przedsięwzięcie, ale już powoli zaczęłam je realizować. Na efekty będę jednak musiała jeszcze czekać… ale jestem cierpliwa, pamiętam opowieść o pracy ciężkiej i mądrej – znajdziecie ją w archiwalnych postach… Mam zamiar zbudować „wodociąg”…) Zmieniła się także proporcje czas/pieniądze. Teraz zarabiam tylko 80% tego co zarabiałam jako opiekunka, ale pracuję tylko 20% czasu, tego który kiedyś pracowałam – zatem mam go więcej na naukę i samorozwój.

Jednak to jeszcze nie koniec zmagań, nawet w kwestii poszukiwań pracy… Pod koniec czerwca kończy się sesja i chciałam na wakacje popracować więcej, dałam więc ogłoszenia i znów nic… Taka sama sytuacja… Potrzeba terapeutów, ale wolontariuszy… ech…

P.S. Poznaj kobiecą stronę rozwoju. Wejdź na drogadosukcesu.pl

 

Skomentuj

